Strona główna
Porady
Historia regenrowania części

pod-Mapa Polski

Znajdź na mapie

Ostatnio komentowane porady

Przydatny artykuł!
Ocena: 5 Data: 2013-09-20 ~Marek
Naprawdę bardzo fajna lektura do porannej kawy. Można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć. Polecam!

Dlaczego części regenerowane?

Dlaczego części regenerowane?

Zakup części regenerowanych to dobry wybór z wielu powodów. Są one wyraźnie tańsze od oryginalnych części samochodowych, od strony jakościowej im dorównują, a w wielu przypadkach nawet przewyższają. Dodatkowo części regenerowane przez samych producentów objęte są dedykowanym okresem gwarancyjnym – identycznym, jak w przypadku nowych części. Regenerowane części samochodowe są przyjazne dla środowiska, gdyż w porównaniu z produkcją nowych części samochodowych przy regeneracji wykorzystuje się nawet o 90% mniej surowców naturalnych.

W serwisie CzesciRegenerowane.pl znajduje się bogata baza firm zawierająca wyłącznie czołowe przedsiębiorstwa zajmujące się regeneracją części samochodowych. Oferują one regenerację alternatorów, chłodnic, kompresorów klimatyzacji, końcówek wtrysków, pomp hamulcowych, pomp wspomagania, pomp wtryskowych, przekładni kierowniczych (maglownic), rozruszników, serw hamulcowych, silników oraz skrzyń biegów.

Porady

Historia regenrowania części

01-02-2015

Regeneracja części samochodowych ma swój początek wraz z powstaniem aut. W pierwszych modelach regeneracja części była jedynym sposobem na naprawienie niesprawnego samochodu. Wtedy usługę tą wykonywali rzemieślnicy i niewielkie fabryki. Dopiero później zajęły się tym wielkie koncerny. Głównie byli to producenci samochodów i części zamiennych do aut.

Bardzo duże zapotrzebowanie na części regenerowane miało miejsce po 1947 roku. Było to spowodowane tym, że w wyniszczonej wojną Europie brakowało nowych części.
Plusów korzystania z regeneracji części samochodowych jest wiele. Głównym jest ekonomia. Części regenerowane są dużo tańsze od nowych. Jest to tym bardziej istotne jeśli weźmiemy pod uwagę bardzo duże ceny niektórych podzespołów. Drugim plusem jest korzystny wpływ na środowisko. Nie wyrzucając zużytych części przyczyniamy się do mniejszego jego zanieczyszczenia.

Zazwyczaj kupno części regenerowanej odbywa się po oddaniu zepsutej. Dzięki temu nie musimy czekać. Część dostajemy bowiem od razu. Nasz stary podzespół zostanie natomiast zregenerowany i sprzedany komuś innemu. Niektóre warsztaty zajmują się nawet skupem starych części. Zostają one zregenerowane, a następnie sprzedane.

Producenci samochodowi zajmując się regeneracją części zamiennych chcą w ten sposób konkurować z niezależnymi warsztatami. Ma to być również odpowiedź na dużą ilość firm produkujących części zamienne. Przekonują oni, że części regenerowane są tak samo sprawne jak nowe. Dodatkowo otrzymujemy na nie nawet kilka lat gwarancji. Największym ich plusem ma być jednak niska cena.

Nie każdy jednak może skorzystać z możliwości kupna części regenerowanej w niższej cenie zostawiając zużytą. Musi ona bowiem spełniać kilka warunków. Powinna być częścią zamienną do tej regenerowanej. Nie może mieć żadnych uszkodzeń wynikających z niewłaściwego montażu, wypadku lub napraw przeprowadzonych niezgodnie z technologią producenta. Powinna też być kompletna. Inaczej mówiąc, część zwracana musi nadawać się do ponownej regeneracji.

Regeneracji może zostać poddanych wiele podzespołów z różnych układów. Istnieją jednak takie części, które się do tego nie nadają. Należą do nich te jednorazowego użytku. Przykładem mogą być świece zapłonowe. Niektórych elementów nie regeneruje się również ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa. Są to na przykład elementy układu hamulcowego.

Turbosprężarki, alternatory, rozruszniki, pompy wtryskowe, cylindry, tłoki, wtryskiwacze to elementy, które regeneruje się najczęściej. Jak widać są to elementy silnika i jego osprzętu. Często regenerowane są też elementy układu napędowego i zawieszenia takie jak skrzynie biegów, półosie, sprężyny, amortyzatory, wahacze, końcówki drążków kierowniczych i wiele innych.

lista aktualności