Strona główna
Porady
Dlaczego przekładnia kierownicza się psuje?

pod-Mapa Polski

Znajdź na mapie

Ostatnio komentowane porady

Przydatny artykuł!
Ocena: 5 Data: 2013-09-20 ~Marek
Naprawdę bardzo fajna lektura do porannej kawy. Można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć. Polecam!

Dlaczego części regenerowane?

Dlaczego części regenerowane?

Zakup części regenerowanych to dobry wybór z wielu powodów. Są one wyraźnie tańsze od oryginalnych części samochodowych, od strony jakościowej im dorównują, a w wielu przypadkach nawet przewyższają. Dodatkowo części regenerowane przez samych producentów objęte są dedykowanym okresem gwarancyjnym – identycznym, jak w przypadku nowych części. Regenerowane części samochodowe są przyjazne dla środowiska, gdyż w porównaniu z produkcją nowych części samochodowych przy regeneracji wykorzystuje się nawet o 90% mniej surowców naturalnych.

W serwisie CzesciRegenerowane.pl znajduje się bogata baza firm zawierająca wyłącznie czołowe przedsiębiorstwa zajmujące się regeneracją części samochodowych. Oferują one regenerację alternatorów, chłodnic, kompresorów klimatyzacji, końcówek wtrysków, pomp hamulcowych, pomp wspomagania, pomp wtryskowych, przekładni kierowniczych (maglownic), rozruszników, serw hamulcowych, silników oraz skrzyń biegów.

Porady

Dlaczego przekładnia kierownicza się psuje?

30-01-2015

Przekładnie kierownicze mają w Polsce bardzo trudne zadanie. Spowodowane jest to duża ilością dziur w drogach, progów zwalniających. Przejazdy kolejowe również pozostawiają wiele do życzenia. Duża ilość wysokich krawężników sprawia, że łatwo niechcący o taki zahaczyć. Wszystkie te elementy przyczyniają się do szybkiego zużywania się układu kierowniczego i zawieszenia.

Przekładnia kierownicza potocznie nazywana jest maglownicą. Jej zadaniem jest przenoszenie ruchu kierownicy na mechanizm zwrotniczy. Prowadzi to w konsekwencji do skrętu kół. Mechanizm ten stosowany jest w zdecydowanej większości samochodów jakie możemy obecnie spotkać. Cały układ kierowniczy jest odpowiedzialny za nasze bezpieczeństwo. Powinien być on więc stworzony z wykorzystaniem materiałów najwyższej jakości. Producenci samochodów są jednak zmuszeni ciąć koszty. W konsekwencji jakość podzespołów jest niższa i zwiększa się ich awaryjność. W ten sposób zwiększane są też zyski serwisów samochodowych.

Opisane zjawisko ma również miejsce w przypadku przekładni kierowniczej. Świetnym przykładem są przypadki ich awarii już po przejechaniu 20 tys. km. Najczęściej dotyczy to jednak aut z błędami konstrukcyjnymi. W tej sytuacji często awaria usuwana jest na koszt producenta w ramach gwarancji lub akcji naprawczych. W teorii przekładnie kierownicze powinny być sprawne po przejechaniu minimum 100 tys. km. Niestety bardzo często zdarzają się wcześniejsze usterki. Nie zawsze odpowiedzialne są za to słabej jakości materiały i błędy konstrukcyjne. Winę ponosi również nawierzchnia po jakiej się poruszamy i sposób prowadzenia pojazdu. Szczególnie niebezpieczne dla przekładni kierowniczej jest napotkanie nierówności na drodze.

Szczególne obciążenia w układzie kierowniczym występują więc podczas takich manewrów jak wjechanie na krawężnik, tym bardziej jeśli mamy skręcone koła. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku poruszania się po nierównej drodze. Nieco mniejsze problemy sprawiają progi zwalniające ponieważ wjeżdżamy na nie prostopadle. Niestety nawet one mogą przyczyną awarii maglownicy. Problemy może również sprawić częste kręcenie kołami podczas gdy samochód stoi w miejscu. Opony o niskim profilu w zestawieniu z dużymi felgami w mniejszym stopniu tłumią drgania. Jest to przyczyną przenoszenia ich na układ kierowniczy.

Najczęstszym objawem niesprawności przekładni kierowniczej jest luz występujący na kierownicy. Przyzwyczajamy się na bieżąco do małych zmian sprawności w układzie, dlatego są one trudne do wykrycia. W przypadku dużego zużycia możemy usłyszeć stuki podczas kręcenia kierownicą.

lista aktualności