Strona główna
Porady
Regeneracja przekładni kierowniczej

pod-Mapa Polski

Znajdź na mapie

Ostatnio komentowane porady

Przydatny artykuł!
Ocena: 5 Data: 2013-09-20 ~Marek
Naprawdę bardzo fajna lektura do porannej kawy. Można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć. Polecam!

Dlaczego części regenerowane?

Dlaczego części regenerowane?

Zakup części regenerowanych to dobry wybór z wielu powodów. Są one wyraźnie tańsze od oryginalnych części samochodowych, od strony jakościowej im dorównują, a w wielu przypadkach nawet przewyższają. Dodatkowo części regenerowane przez samych producentów objęte są dedykowanym okresem gwarancyjnym – identycznym, jak w przypadku nowych części. Regenerowane części samochodowe są przyjazne dla środowiska, gdyż w porównaniu z produkcją nowych części samochodowych przy regeneracji wykorzystuje się nawet o 90% mniej surowców naturalnych.

W serwisie CzesciRegenerowane.pl znajduje się bogata baza firm zawierająca wyłącznie czołowe przedsiębiorstwa zajmujące się regeneracją części samochodowych. Oferują one regenerację alternatorów, chłodnic, kompresorów klimatyzacji, końcówek wtrysków, pomp hamulcowych, pomp wspomagania, pomp wtryskowych, przekładni kierowniczych (maglownic), rozruszników, serw hamulcowych, silników oraz skrzyń biegów.

Porady

Regeneracja przekładni kierowniczej

22-08-2013

Przekładnie kierownicze powszechnie nazywane również maglownicami to części samochodowe, które z powodzeniem można poddać zabiegowi regeneracji. Jakie są objawy zużycia przekładni kierowniczych i kiedy warto zdecydować się na ich regenerację?

Samochody przemierzające tysiące kilometrów po polskich drogach nie mają łatwego życia. Liczne dziury, nieoznakowane progi zwalniające oraz koleiny doprowadzają do szybszego zużycia części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Usterki te w wielu przypadkach dotyczą również przekładni kierowniczych, jednak na szczęście podzespoły te można poddać zabiegowi regeneracji.

Przekładnia kierownicza odpowiedzialna jest za przenoszenie ruchu kierownicy na ruch mechanizmu zwrotniczego, co w efekcie powoduje skręt kół. Maglownice znajdują zastosowanie w zdecydowanej większości współcześnie produkowanych samochodów osobowych.

Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych układów samochodowych, gdyż ma on bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy oraz współpasażerów. Z tego względu zastosowane materiały zastosowane przy produkcji części układu kierowniczego powinny być trwałe, a oprócz tego właściciele pojazdów powinni na bieżąco śledzić stan zużycia poszczególnych elementów tego układu.

Nie można z góry określić wytrzymałości przekładni kierowniczych w kilometrach. Ogólnie zakłada się, że maglownice powinny bezproblemowo wytrzymywać przebiegi z rzędu 100 tys. km., ale w wielu samochodach do ich usterek dochodzi znacznie wcześniej. Co powoduje przedwczesne zużycie przekładni kierowniczych? Część ta narażona jest na przeciążenia powstałe w wyniku natknięcia się na przeszkody na drodze. Zatem jeśli wjeżdżamy na wysoki krawężnik to manewr ten doprowadza do powstania przeciążeń w układzie kierowniczym, a co za tym idzie do doprowadza do szybszego zużycia części tego układu. W szybszym zużyciu maglownicy „pomaga” także kręcenie kołami, gdy samochód stoi w miejscu.

Po czym rozpoznać zużycie przekładni kierowniczej? Podstawowym i bardzo często spotykanym objawem uszkodzenia maglownicy jest luz, który łatwo można wyczuć na kierownicy. Jest to o tyle trudne do wykrycia, gdyż wraz z upływem czasu zaczynamy się przyzwyczajać do powstałego luzu i przestajemy na to zwracać uwagę. Luz w przekładni kierowniczej może zacząć przeszkadzać dopiero przy wyższych rzędach prędkości, co z kolei może doprowadzić do powstania niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Niestety przeważnie dopiero poważne usterki części samochodowych sprawiają, że kierowcy decydują się na ich wymianę. W przypadku przekładni kierowniczych sytuacja wygląda podobnie to czasu wizyty w sklepie z częściami, albo w ASO, gdzie ceny maglownic często wynoszą kilka tysięcy złotych. Nie pozostaje nam wtedy nic innego jak zainteresować się zabiegiem regeneracji.

Tu powstaje kilka możliwości. Możemy poszukać sprawdzonych firm, gdzie zamówimy przekładnię regenerowaną, a w zamian oddamy swoją. Warto pamiętać, że „nowa” przekładnia objęta będzie dedykowanym okresem gwarancyjnym, a ponadto dzięki temu, że zwrócimy zużytą przekładnię będziemy mogli zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.

Kolejną opcją jest oddanie naszej, zużytej przekładni do regeneracji. W każdym większym mieście znajduje się kilka większych punktów o uznanej renomie. Zabieg regeneracji powinien kosztować od 500 do 1000 złotych, w zależności od stopnia uszkodzenia naszej maglownicy. Warto zauważyć, że koszt jest uzależniony także od demontażu przekładni. Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami zdemontować maglownicy to musimy doliczyć kilkaset złotych, a zrobi za nas to mechanik w serwisie.

lista aktualności